Preskoči na glavni sadržaj

Neo kreće u jaslice

Ove godine smo odlučili prijaviti Nou i Nea za vrtić (jaslice).


Neo (godina i četiri mjeseca) je krenuo, a Noa (dvije i četiri mjeseca) nije dobio mjesto i na čekanju je iako su imali isti broj bodova (ne želim uopće ulaziti u logiku svega toga)...



Neo spreman za prvi dan !


Sad se svakog jutra SVI budimo malo prije osam da bi Neo išao u jaslice. Ponekad idemo svi skupa, ali najčešće mama i Neo sami odrade odlazak u jaslice, a Noa i ja idemo po njega dok je mama na poslu. Kako je još razdoblje privikavanja djece na jaslice, plus korona, Neo je prvih tjedan dana bio maksimalno dva-tri sata u vrtiću. Sredinom drugog tjedna je odradio i prvo spavanje u vrtiću. Veseli se ići u vrtić ujutro ali se još više veseli kada ga dođemo pokupiti za doma hehe (tatin sin).


Neo i mama ( i Mateo u trbuhu) na putu za vrtić

Dok je Neo u vrtiću,  Noa i ja koristimo vrijeme za sebe. Šetamo, igramo se, odemo do parka, u dućan... Srećom još traje bablje ljeto pa uživamo biti vani. Kako je Noa prije prvog rođendana dobio brata, nekako se osjeti da mu treba malo vremena s nama bez mlađeg brace. Dok s druge strane, Neo uvijek traži Nou čim mu nije u blizini, reklo bi se, ne da mu disati, hehe. 

Vrijeme samo za nas dvoje

Zapravo ovo sve pišem jer imam dvojbe oko vrtića, pogotovo jaslica. Pričao sam s nekoliko prijatelja u zadnje vrijeme oko toga i svi nekako dijelimo mišljenje da bi do treće godine djeca trebala biti s obitelji. Ja zbilja nisam poklonik toga da se dijete tako rano odvaja od roditelja i daje drugim osobama da ga "odgajaju". Znam da dosta roditelja nema drugih opcija i moraju dati dijete u jaslice ili žele više vremena za sebe. Ne osuđujem nikoga niti razmišljam o porivima drugih roditelja. Znam samo da broj djece na jednu odgajateljicu u vrtiću, blago rečeno, nije idealan. Ove godine nam situacija s "baka servisom" nije idealna, trenutačno je gotovo nepostojeća. Svašta se nešto izdogađalo a i djedovi i bake ne trebaju biti robovi djece pa unučadi do kraja života. Krpamo se tako što ja uspijem mijenjati smjene tako da uvijek radim kontra od supruge pa je uvijek netko od nas dvoje s djecom. Ova jesen će biti posebno zahtjevna jer se Ena vratila na fakultet uz to što ima stalan posao i TRUDNA JE. :D Najviše sam zbog toga pristao da ih prijavimo za vrtić. Zapravo sam se nadao da će Noa upasti jer je stariji i mislim da bi mu za razvoj govora možda godilo da je više sa svojim vršnjacima koji pričaju. S druge strane Neo je zbilja još mala mala hiperaktivna maza. 

Vjerujem u to da je za razvoj, bolje razumijevanje i stjecanje povjerenja između roditelja i djece važno da je dijete što više s roditeljima tih prvih nekoliko godina dok upija kao spužvica sve iz okoline. Pokušavam im dok su još mali prenijeti neke svoje životne vrijednosti koje sam naučio od svojih roditelja, a i što sam naučio s godinama. Ništa veliko i posebno, neke stvari koje smatram osnovnim odgojem koji nažalost danas sve više nedostaje ljudima. Želim ih naučiti da budu blagi u životu, prema ljudima, životinjama i prirodi. Volio bih da odrastu u ljude koji će pozdravljati susjede, pomoći ako mogu (npr. nositi stvari iz dućana), da znaju pravilno izraziti svoje potrebe i emocije i da se znaju izboriti za sebe bez da spuštaju druge ljude. Znam da idealiziram, ali zbilja sam svakim danom sve više uvjeren da nam treba ta nova generacija dobro odgojenih, samosvjesnih, neopterećenih i kvalitetno obrazovanih ljudi koji će napokon donijeti tu promjenu nabolje koja nam je potrebna. Ljudi koji će raditi ne samo za svoje dobro, nego i za opće dobro i neće se opterećivati - kako TBF-ovci kažu - "...čiji je stari bio ustaša, a čiji partizan..." a žive u 21. stoljeću...

Dok smo još imali samo jedno dijete 😂


Otkad sam postao roditelj, nekako mi se čini da je cijeli život roditeljima jedno veliko odvajanje, posebno majkama.
Prvo nosite to novo malo biće DEVET mjeseci unutar svoga tijela, osjetite svaki pokret, okretanje, štucanje... Zatim se dijete rodi i dogodi se to prvo fizičko odvajanje, od jednog postajete dvoje. Sljedeće je nakon što dijete prestane dojiti, ne možete mi reći ma koliko bolno zna biti kad im krenu zubići, da vam ne nedostaje to vrijeme samo za vas kada doslovno hranite i štitite bebicu svojim tijelom. Pa dolaze prvi izlasci samo s tatom, bakom... I onda dolaze te famozne jaslice/vrtić. Nepoznatim ljudima puštamo nešto najvrjednije što imamo u životu. Malene i još nesposobne brinuti se za sebe puštamo na brigu ljudima koji nisu obitelj.
Ta odvajanja se nastavljaju i vjerujem da se u pubertetu to najviše osjeti i vjerujem najviše boli. Dijete mora postati čovjek i roditelji u neku ruku moraju "umrijeti" da bi to dijete postalo svoja individua. Kad malo odrasteš shvatiš koliko je to smiješno. Sve češće se ulovim kako nesvjesno izgovaram kompletne tatine rečenice.


Mali Aleksandar i tata 


Kao dijete volio sam provoditi vrijeme s tatom. Kako je radio vani, mama i ja smo većinu života bili okrenuti jedno drugome. Kad bi tata došao to je bilo pravo veselje jer smo uvijek radili stvari koje su me veselile. Sjećam se kad su me roditelji jednom umjesto u školu odveli u Zagreb u zološki, dan danas pamtim taj dan kao poseban, a bilo je zbilja dosta takvih dana i isto bi htio svojim dečkima pružiti.

Nisam bio posebno buntovno dijete, ali sam uvijek imao svoje ja, znao sam što i kako želim, a posebno što i koga ne želim. S jedne strane, mojim roditeljima je bilo lakše jer nisam radio neke velike probleme (bez obzira na poneki ukor, hehe), a s druge strane, vjerujem da me nije bilo baš lako ni razumjeti, kao ni dan danas. Što više pišem ovaj tekst, shvaćam da možda i ja te jaslice doživljavam kao odvajanje koje mi ne sjeda baš najbolje. Zbilja volim biti sa svojim sinovima, igrati se s njima, gledati crtiće i maziti ih i ljutiti se na njih kad rade gluposti. Nadam se da će se sve malo bolje posložiti dok nam dođe Mateo u prosincu da ga ne dočekamo u totalnom kaosu :)

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Tata, nježni zaštitnik djece

Nisu samo tate super heroji i zaštitnici djece, to su i proizvodi koji pomažu nama tatama da se brinemo o svojoj djeci. Posebno to dolazi do izražaja kada se radi o njezi djece. Kako mi živimo u neboderu s centralnim grijanjem osim obaveznih ovlaživača zraka, za zdravlje dječje kože potrebna je i dodatna pomoć.  Noa se ugledao na svog tatu, nažalost, pa ima izrazito osjetljivu i suhu kožu. Tu nam u pomoć uskaču Lipikar proizvodi La Roche-Posay brenda. Baume AP-M balzam nam umiruje kožu i sprečava svrbež što nam super dođe, jer Noa se do sada redovito znao do krvi raščešati u zimsko doba godine. Osim balzama spas za mamu i mene je i kupka Syndet AP+ koja već za vrijeme kupanja ublažava nadraženost kože kod Noe i Nea, a bebu Matea nam štiti od pojave tjemenice. Nedavno smo otkrili i Lipikar Huile Lavante ulje za pranje kože pa smo i njega ubacili u kombinaciju kod kupnja pogotovo u zimskim, burnim i suhim mjesecima kada nam koža nastrada od vjetra.  Svi koji me poznaju znaju koliko sam z

Smije li roditeljstvo biti teško?

Smije li roditeljstvo biti teško?  Smije li brak (zbog dolaska djece) biti težak? Smije li se to sve reći naglas? A zapisati negdje? Ne, ne žalim se! Da! Sam sam si ih radio. Da, nitko me nije tjerao da se vjenčam s Enom kad je ostala trudna. Ovo ljeto me zbilja izmorilo više nego ikad išta do sada. Svako putovanje je borba, izlazak iz kuće borba, ulazak u stan borba, mijenjanje pelene borba, pranje kose djeci... Svjetski rat! Opet ponavljam, ne žalim se, samo moram to sve napisati na jednom mjestu da bih zadržao koliko toliko zdravi razum.  vidi se umor ali nadam se i neizmjerna ljubav Sretan sam čovjek! Zbilja jesam. Imam predivnu (kao osobu a i fizički) i mladu (aha! tu se malo hvalim) partnericu. Dvojicu preslatkih i živahnih sinova te trećeg na putu. Dobar posao, prosječnu plaću, super kolege (zbilja, rijetko se nađu takvi ljudi na okupu), vlastiti stan s pogledom na more (hvala mama i tata), veliki auto da svih (uskoro) 5 stanemo u njega i živim u gradu koji nije velik, a nije ni

Odabir imena za bebu

Kada smo saznali da je Ena trudna (prvi put) vrlo brzo smo krenuli s odabirom imena za bebu. Odmah smo se dogovorili da želimo kratka imena. Nakon dana i mjeseci razmišljanja, promišljanja i predomišljanja došli smo do dva imena. Jedno muško i jedno žensko ime. Tek kad biraš ime za dijete shvatiš koliko ti ljudi nije drago u životu hehehe.  Bio sam 1000% uvjeren da ćemo dobiti curicu a Ena je nekako bila suzdržana. Prava mama, samo neka je živo i zdravo.  Curica se trebala zvati Ari(j)a, a kao što već znate, stigao nam je naš prvorođeni Noa! Slovo j kod Arija je u zgradi jer nismo još bili definirali hoće li biti Arija ili Aria. Sviđaju mi se imena s nekim značenje ili pričom iza sebe. Moje ime Aleksandar u prijevodu s grčkog znači "zaštitnik ljudi" , Arija je na perzijskom "plemenita" a na talijanskom "zrak" a kako se Ena školuje za operu pjevačicu Arija je i vokalna skladba za solističko pjevanje uz instrumentalnu pratnju pa je i to neka poveznica. Noa z