Preskoči na glavni sadržaj

Zašto svakim danom sve više mrzim grad koji teče...

Zašto svakim danom sve više mrzim grad koji teče...

 


Od kad znam za sebe, znam da volim Rijeku (i Trst) i ponekad Ljubljanu, to su tri grada na starom kontinentu u kojima se mogu zamisliti da živim. Preko bare mi se San Francisco čini kao cool opcija za život.

Srećom imam zbilja super roditelje koji su me od uvijek vukli svuda sa sobom, pa sam tako od najranije dobi uspio i vidjeti veći dio našeg malog Alpe Dunav Jadran svemira.

Da Vam ne pričam kako je tata koji od osamdesetih radi vani, kad bi bio doma znao jadan ići ujutro sa mnom u Trst u šoping a popodne kad bi mama došla s posla s njom u Trst u šoping hahaha

Zagreb mi nikad nije sjeo kao grad (neću sad ni objašnjavati zašto), čak ni kad sam bio mali. Sjećam se tog trenutka kada bi se vraćali s izleta u zoološki ili negdje iz gorskog kotara, like.... taj trenutak kada izađeš iz šume i vidiš more, vidiš naš zaljev i kao da je srce na mjestu. Drukčije se diše. Doma sam. Miran sam. Nije mi jasno od kud taj lokalpatriotizam u meni, nije me nitko tome učio. Jedino mjesto gdje još imam takav osjećaj je kad idem u Bašku pa se s Trskavca krenem spuštati prema moru. Kad se počne ocrtavati dolina Bašćanske drage, u daljini Vela plaža i Prvić.... Neka toplina oko srca i osmjeh od uha do uha, onako dječački iskren i nesvjestan. To ipak vežem uz ljetne mjesece koje sam u djetinjstvu provodio u Baški u bakinoj kući.

Prvih pet godina svog života sam proveo u strogom centru grada, unutar zidina, u ulici Janeza Trdine (možda baš zato imam potrebu se izražavati pisanom riječi kao i on). Svi koji su odrasli osamdesetih u Rijeci znaju kako je tada izgledao život u centru, pogotovo kakva je ekipa bila u „sportu“ koji je bio u našoj zgradi. Baš zbog tog „života“ tata je odlučio da se selimo na SELO! Ni manje ni više nego dvije tisuće tristo METARA dalje (2,3 km) u Škurinjsku Dragu (Rastočine). Tek sam se tada ranih devedesetih naučio popeti na stablo iako nikad baš kao djeca koja su odrasla na „selu“ ipak sam ja dijete asfalta. Znam da nam je bila zabava kad smo bili mali gledati ljude kako hodaju po korzu i pogađati koji ljudi nisu iz grada( jako su dizali noge od asfalta dok bi hodali hehe).

Imao sam čak jedan park u kojem sam se igrao, to je onaj gdje danas stoji ružna staklena zgrada s crvenim betoniranim malim zidićem na mjestu gdje je stajao ostatak zidina koje sam spomenuo maloprije. E, možda se ne znam popeti na stablo ali taj zid je bio moje igralište i moje stablo! E da, nema ni igrališta više ispred škole gdje sam igrao nogomet s tatom i njegovim prijateljima...

fotografija preuzeta https://www.facebook.com/_explorer_bz-107207817621229/

Kao što vidimo, polako dolazim do tog djela zašto polako ali sigurno svakim danom sve manje volim svoj grad koji teče...

Zbog posla moram često u onaj Zagreb koji mi nikada nije sjeo... Za razliku od Ljubljane koja ima sličnu klimu ali mi nekako baš odgovara kao grad. No, vratimo se mi na Zagreb...

Prije par tjedna bio sam u Zagrebu na jednom koncertu i ostao sam prespavati da ne vozim kasno noću doma, ipak sam sad odgovoran roditelj i moram se čuvati da što duže potrajem svojim sinovima hehehe.

I tako sam ujutro išao prošetati malo po kvartu u kojem sam odsjeo...

Prva stvar, parkirao sam ispred zgrade gdje mi je bio smještaj, u Rijeci je to gotovo pa nemoguća pojava.

Druga stvar, padala je kiša, ako se to uopće može nazvati kišom naspram Riječke kiše... Tako je jako padala da sam bio jedini koji nije ni izvadio kišobran već sam samo stavio kapuljaču od vjetrovke da mi se ne smoči kosa. Naime kiša u Zagrebu je kao ono što se odbija od poda kada pada kiša u Rijeci. Istina i u Rijeci ne nosim kišobran kad kiša pada jer bi me odnijelo zajedno s njim. Ionako budem mokar jer kiša u Rijeci ne pada s neba na zemlju kako Bog zapovijeda, nego kako se i zovemo od milja grad koji teče e pa tako i kiša pada: gore, dolje, lijevo, desno (majmunski ples je to).

 

Treća stvar, svaki „mikrokvart“ kako ja zovem te čudne zagrebačke zgrade koje imaju onaj prostor (dvorište?) između njih u sredini, ima i svoj mikro kvartovski dućan i kafić i neke mikro obrtnike!!... Urar, postolar, šivanje, peglanje, pranje, servis elektronike....

Mi u Rijeci valjda imamo propisan tehnički minimum od 1000 m2 za dućan s prehranom, a o obrtnicima ni neću, bolna tema...

Četvrta stvar, mjesta za izlazak. Kina, KAZALIŠTA, Bože koliko kazališta!! Koncertne dvorane... ponekad si mislim da moja supruga ima pravo kad mi kaže da sam glup, glup u toj svojoj ljubavi i vezi s Rijekom... Neopisivo je koliko više mogućnosti za kulturu imaš u Zagrebu, i Ljubljani i Trstu.. a povezano s tim i mogućnosti za posao pošto smo oboje „kulturni djelatnici“  ili ti ga djelatnici u kulturi..

Peta stvar koja me kao roditelja kojemu je stalo do dobrobiti svoje djece najviše boli, su parkovi, prostori za šetati, voziti biciklu, role, skejt... na svakom koraku! Ali doslovno, na svakom koraku. Znam da možda zvuči smiješno, ali kako sm se preselili tih 400 m od prijašnjeg stana tako su nam sad i parkovi 400 m dalje! Ali 400 m s troje male djece, tj. Dva pomahnitala todlera i bebom u kolicima po riječkim ulicama bez pločnika(jer su auti parkirani na njima)! je jednako kao da nam je parkić u drugom kvartu. Horor...

Ali onda sjednem u svoj auto, stanem na Trešnjevci u pekaru Dafina, kupim najbolji kroasan koji novac može kupiti i krenem svojoj Rijeci. Nakon nekih sat vremena vožnje autoputom dolazim do one točke kad izađeš iz tunela, vidiš Kvarner i Učku i možeš ga jebati ne sjećam se uopće o kojim sam točkama prednosti drugih gradova pisao prije... Sve više mislim da Ina na Mlaci iz dimnjaka pušta neke dobre kemikalije koje stvaraju ovisnost jer svi koji jednom dođu u Rijeku uvijek joj se ponovo vraćaju... 

Sorry draga mislim da će nam sinovi biti Riječani kao i njihov tata.


čak i na dan vjenčanja sam tražio auto po kvartu hahahaha

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Tata, nježni zaštitnik djece

Nisu samo tate super heroji i zaštitnici djece, to su i proizvodi koji pomažu nama tatama da se brinemo o svojoj djeci. Posebno to dolazi do izražaja kada se radi o njezi djece. Kako mi živimo u neboderu s centralnim grijanjem osim obaveznih ovlaživača zraka, za zdravlje dječje kože potrebna je i dodatna pomoć.  Noa se ugledao na svog tatu, nažalost, pa ima izrazito osjetljivu i suhu kožu. Tu nam u pomoć uskaču Lipikar proizvodi La Roche-Posay brenda. Baume AP-M balzam nam umiruje kožu i sprečava svrbež što nam super dođe, jer Noa se do sada redovito znao do krvi raščešati u zimsko doba godine. Osim balzama spas za mamu i mene je i kupka Syndet AP+ koja već za vrijeme kupanja ublažava nadraženost kože kod Noe i Nea, a bebu Matea nam štiti od pojave tjemenice. Nedavno smo otkrili i Lipikar Huile Lavante ulje za pranje kože pa smo i njega ubacili u kombinaciju kod kupnja pogotovo u zimskim, burnim i suhim mjesecima kada nam koža nastrada od vjetra.  Svi koji me poznaju znaju koliko sam z

Smije li roditeljstvo biti teško?

Smije li roditeljstvo biti teško?  Smije li brak (zbog dolaska djece) biti težak? Smije li se to sve reći naglas? A zapisati negdje? Ne, ne žalim se! Da! Sam sam si ih radio. Da, nitko me nije tjerao da se vjenčam s Enom kad je ostala trudna. Ovo ljeto me zbilja izmorilo više nego ikad išta do sada. Svako putovanje je borba, izlazak iz kuće borba, ulazak u stan borba, mijenjanje pelene borba, pranje kose djeci... Svjetski rat! Opet ponavljam, ne žalim se, samo moram to sve napisati na jednom mjestu da bih zadržao koliko toliko zdravi razum.  vidi se umor ali nadam se i neizmjerna ljubav Sretan sam čovjek! Zbilja jesam. Imam predivnu (kao osobu a i fizički) i mladu (aha! tu se malo hvalim) partnericu. Dvojicu preslatkih i živahnih sinova te trećeg na putu. Dobar posao, prosječnu plaću, super kolege (zbilja, rijetko se nađu takvi ljudi na okupu), vlastiti stan s pogledom na more (hvala mama i tata), veliki auto da svih (uskoro) 5 stanemo u njega i živim u gradu koji nije velik, a nije ni

Odabir imena za bebu

Kada smo saznali da je Ena trudna (prvi put) vrlo brzo smo krenuli s odabirom imena za bebu. Odmah smo se dogovorili da želimo kratka imena. Nakon dana i mjeseci razmišljanja, promišljanja i predomišljanja došli smo do dva imena. Jedno muško i jedno žensko ime. Tek kad biraš ime za dijete shvatiš koliko ti ljudi nije drago u životu hehehe.  Bio sam 1000% uvjeren da ćemo dobiti curicu a Ena je nekako bila suzdržana. Prava mama, samo neka je živo i zdravo.  Curica se trebala zvati Ari(j)a, a kao što već znate, stigao nam je naš prvorođeni Noa! Slovo j kod Arija je u zgradi jer nismo još bili definirali hoće li biti Arija ili Aria. Sviđaju mi se imena s nekim značenje ili pričom iza sebe. Moje ime Aleksandar u prijevodu s grčkog znači "zaštitnik ljudi" , Arija je na perzijskom "plemenita" a na talijanskom "zrak" a kako se Ena školuje za operu pjevačicu Arija je i vokalna skladba za solističko pjevanje uz instrumentalnu pratnju pa je i to neka poveznica. Noa z